2015-07-28

Clash in the desert

Two weeks ago me and Andreas decided to play a 
game of SoTR.The setting was in the desert and between
russians and americans.The points were 40 points each.
This time Andreas also had mortars to support his troops.
The goal was to hold and take 6 zones.
The game started very slow and I was really rotten
with the dices and didn´t get any hits on my enemy
and it got even worse when his snipers gave 30%
of my troops suppressing fire that made them halt...
Andreas also got a hit with his mortar on my command-
squad and after that my commissar took over and 
started shooting every soldier that didn´t advance(special
rule when the commander is dead).
Andreas and the americans won a nice victory when he
got 4 points out of 6. Next time I will use my antitank-
rifles as snipers and also buy more vehicles and flame-
throwers!!!


För två veckor sen så spelade jag och Andreas ett
parti SoTR som utspelade sig i öknen mellan ryssar
och amerikaner.Vi enades om 40 poäng var.
Denna gång hade även Andreas tillgång till granat-
kastare som understöd.Målet var att ta och hålla
6 zoner. Spelet började med att jag var riktigt
rutten i mina tärningslag och det blev ännu värre
när han lyckades med att hålla nere 30% av mina
styrkor med prickskytteeld... Andreas fick även in
en träff på mitt HK och dödade min högste chef och
då trädde kommisarien in och sköt alla som inte ryckte
fram mot fienden...(specialregel).
Amerikanerna vann en lysande seger med 4 av 6 poäng.
Nästa gång ska jag använda mina antitankgevär som
pricksyttar och köpa fler fordon och eldkastare!!!
































8 kommentarer:

  1. Great pics and great report, very exciting!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thankyou Luca. Nice that you enjoyed my report.

      Radera
  2. Lovely presentation, I hope you get a different result next time; it can't be fun when your own side starts shooting your men.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thankyou Michael.I hope so too eventhough I don´t play for winning.Somehow rotten dices can destroy your day...

      Radera
  3. I did have a chortle when you said your Commissar started shooting his own men - no wonder you lost! (Throwing bad dice doesn't help either).
    Good looking game too btw.

    SvaraRadera
    Svar
    1. He,he Joe. ;) Russians are fun to play but those commissars are some rowdy chaps indeed.Thankyou Joe. :)

      Radera