2014-08-21

Mixed projects

During my holiday I have been working on my
corner ruin and also building up my counterforce
to my pirate-skirmish-game. I also found some
nice napoleonic-figures that I painted when I
was 16 years old. The figures from my early
days are quite nice and I am planning to upgrade
these with some shading and basing.
My corner-ruin now have supportbeams that will
carry the "weight" of the roof. Today I have put
on some cardboard in black that will be placed
between the beams and the rooftiles.
I also cut 3 holes for placing snipers or spotters
in the attic. The counter-force-figures are made
out of bits taken from Victrix (napoleonic infantry
1804-1807) and Wargames factory (horse and musket,
war of the spanish succession).

Under min semester har jag arbetat med att bygga
vidare på min hörn-ruin och min styrka som ska
möta mina pirater i mitt pirat-skirmish-spel.
Jag hittade även några figurer i en låda från tids-
perioden "Napoleon-krigen" som jag målade när
jag var 16 år gammal. Figurerna är snygga men
jag funderar på att lägga på skuggning och lite
basning. Min hörn-ruin är nu utrustad med stöd-
bjälkar för att bära upp takets vikt. Idag har jag
även klätt bjälkarna utvändigt med svart kartong
som kommer att hamna mellan takpannorna och
resten av takkonstruktionen. Jag skar även ut tre hål
för att ge prickskytt eller eldledningssignalist ett
titthål från deras placering på vinden.
Min "anti-piratstyrka" består av bits från
Victrix (napoleonic infantry 1804-1807) och Wargames
factory (horse and musket, war of the spanish succession).
















 

6 kommentarer: